Перспективний план розвитку 

Старовижівського професійного ліцею

Волинської області

на 2015-2019 роки

 

1.0. ОГЛЯД СЕРЕДОВИЩА

1.1. Опис навчального закладу

Старовижівський професійний ліцей є державним професійно-технічним навчальним закладом, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття професійно-технічної та повної загальної середньої освіти. Сьогодні-це навчальний заклад, який готує кваліфікованих робітників для галузей промисловості, сільського господарства, будівництва, торгівлі та масового харчування. З 2001 року ліцей тісно співпрацює з Волинським обласним центром зайнятості з професійної підготовки і перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітних з професій: “кухар ”, “електрогазозварник ”, “підприємець-початківець ”.

        У вересні 1978 року на виробничій базі Волинського обласного об’єднання “Сільгосптехніка” у смт. Стара Вижівка відкрилося середнє сільське професійно-технічне училище №6, яке здійснювало підготовку трактористів-машиністів, слюсарів-ремонтників.

Наказом обласного управління ПТО Волинської області №114 від 01.08.1984 року Старовижівське ССПТУ №6 реорганізоване в ПТУ№26.  З 2 січня 2004 року наказом обласного управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації реорганізовано у Старовижівський професійний ліцей.

Ліцей розташований у сучасному комплексі, до складу якого входять:

-          навчально-побутовий корпус;

-          корпус навчально-виробничих приміщень;

-          гуртожиток;

-          стадіон;

-          бібліотека;

-          їдальня на 130 місць;

-          електрополігон по повітряних лініях;

-          трактородром;

-          майданчик для водіння автотранспортних засобів

-          майданчик для водіння мототранспортних засобів;

Для забезпечення підготовки і перепідготовки та підвищення кваліфікації

робітничих кадрів ліцей має:

-          22 навчальних кабінети;

-          7 лабораторій;

-          6 виробничих майстерень;

-          спортивну залу;

-          актову залу на 210 місць;

-          медпункт;

-          кімнати для гурткової роботи;

Сьогодні ліцей здійснює підготовку кваліфікованих робітників за такими професіями:

На основі базової загальної середньої освіти ( 9кл.):

·        електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, водій автотранспортних засобів категорії “С”;

·        електрогазозварник, водій автотранспортних засобів категорії “С”;

·        кухар, кондитер;

         На основі повної загальної середньої освіти (11кл.):

·        тракторист-машиніст с/г виробництва категорії “А”, водій автотранспортних засобів категорії “В С”;

·        маляр, штукатур;

·        водій автотранспортних засобів категорії “В” ( за кошти фізичних та юридичних осіб)

·        слюсар з ремонту та обслуговування автомобілів, водіїв категорії “В, С”

У 2016 році планується проводити набір учнів з професії  «Водій мототранспортних засобів категорії «А1»», «Тракторист-машиніст с/г виробництва категорії «В1» , «Тракторист-машиніст с/г виробництва категорії  «G».

Коло повноважень

Джерелом повноважень Старовижівського професійного ліцею є Міністерство освіти, науки та молоді України в особі управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації.

      Згідно повноважень Старовижівський професійний ліцей зобов’язаний забезпечувати освоєння учнями певних робітничих професій, а також здобуття повної загальної середньої освіти.

      Старовижівський професійний ліцей повинен налагоджувати і підтримувати стосунки із загальноосвітніми школами району, області, співпрацювати із службою зайнятості та роботодавцями.

Стратегічна мета Старовижівського професійного ліцею:

Основна мета Старовижівського професійного ліцею - якісна підготовка кваліфікованих робітничих кадрів.

Зацікавлені сторони Старовижівського професійного ліцею – роботодавці, суб’єкти навчання (учні, слухачі), батьки учнів.

Зацікавлені сторони очікують від Старовижівського професійного ліцею якісної підготовки кваліфікованих робітничих кадрів, здобуття учнями повної загальної середньої освіти, сприяння швидкому працевлаштуванню.

Старовижівський професійний ліцей прагне готувати кваліфікованих, конкурентоспроможних на ринку праці робітників; сприяти швидкому працевлаштуванню випускників ліцею;  вистояти в умовах ринку та кризи.

При прийнятті рішень Старовижівський професійний ліцей керується такими цінностями, як сприяння розвитку економіки України та регіону, зробити освіту ефективною і орієнтованою на потреби регіону.

1.2.Маркетинговий аналіз

Набір на навчання до ліцею здійснюється відповідно до державного замовлення в межах ліцензованого обсягу згідно Правил прийому. Прийом учнів проводиться згідно обсягів і професій, що відповідає наданій ліцею ліцензії на здійснення освітньої діяльності на базі  базової та повної загальної середньої освіти. На навчання приймаються юнаки і дівчата на конкурсній основі. До уваги береться середній бал свідоцтва про освіту та атестата.

Результати набору учнів у 2015 році:

Район

2014

2015

Старовижівський

58,9%

48,9%

Ратне, Ратнівський

14,4%

28,4%

Ковель, Ковельський

17,3%

15,3%

Шацький

4,7%

4,5%

Турійський

0,7%

0

Камінь-Каширський

2%

2,3%

Любомльський

2%

0,6 %

В червні-серпні 2015 року проводилося опитування вступників. Всього було опитано 203 чоловік, із них: 27 абітурієнтів, які подали документи на навчання за професією «маляр;  штукатур»; 37 – «кухар; кондитер»; 34 – «тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, водій автотранспортних засобів категорій “В”,”С”»; 33 – «електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, водій автотранспортних засобів категорії “С”»; 41 – «електрогазозварник; водій автотранспортних засобів категорії “С”»; 31 – «слюсар з ремонту автомобілів, водій автотранспортних засобів категорії «С».

 

Серед визначальних мотивів прийняття рішення про навчання в нашому ліцеї абітурієнти називають, переважною більшістю, рекомендації друзів та знайомих, рідше – власну ініціативу та поради батьків, короткий термін навчання є визначальним для абітурієнтів на базі 11 класів.

Тісна співпраця з Конотопським індустріально педагогічним коледжем, Володимир-Волинським технікумом, Харківським індустріально-педагогічним технікумом дає можливість випускникам ліцею продовжити навчання за обраною професією без зовнішнього незалежного оцінювання за державною формою навчання, що також є визначальним у виборі нашого навчального закладу для абітурієнтів.

Мотиви вибору СПЛ (11 клас)

короткий термін навчання

37%

рекомендації друзів, знайомих

17%

відсутність вступних іспитів

15%

можливість продовження навчання за обраною професією

15%

випускники СПЛ легко працевлаштовуються

11%

можливість отримувати стипендію

5%

Мотиви вибору СПЛ (9 клас)

рекомендації друзів, знайомих

45%

випускники СПЛ легко працевлаштовуються

25%

продовження навчання

20%

можливість отримувати стипендію

10%

Як правило, навчатися в наш ліцей приходять учні переважно із прилеглих населених пунктів. Але останнім часом спостерігається тенденція вступу на навчання учнів із сусідніх  районів. Це пов’язано із проведенням більш активної профорієнтаційної роботи.

Місце проживання абітурієнтів

на базі 11 класу

Старовижівський район

42%

Ратнівський район

43%

Ковельський район

13%

Камінь-Каширський район

2%

   

на базі 9 класу

Старовижівський район

66%

Ратнівський район

19%

Ковельський район

13%

Турійський район

1%

Горохівський район

1%

За соціальним статусом вступники є вихідцями із селян та робітників, де великий відсоток батьків є безробітними. Біля 30% - це діти із неповних і малозабезпечених сімей. В цьому році на навчання прийшли 4 дітей-сиріт.

 

У червні 2015 року проводилось опитування 105 випускників, із них: 19 – “маляр;  штукатур”;  23 – «кухар; кондитер»; 22 – тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, водій автотранспортних засобів категорії “В””С”; 21 – електрогазозварник, водій автотранспортних засобів категорії «С»; 20 – електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, водій автотранспортних засобів категорії «С». За результатами анкетування переважна більшість випускників задоволені навчанням в Старовижівському професійному ліцеї і рекомендують його іншим.

Ось результати опитування випускників:

 

Так

Ні

Не знаю

Викладання предметів задовільне

88%

6%

6%

Викладачі поважають учнів

52%

42%

6%

Застосовується індивідуальний підхід

80%

7%

13%

Практичних занять достатньо

60%

30%

10%

Діяльність учнів спланована ефективно

43%

35%

22%

Середовище в СПЛ доброзичливе

84%

5%

11%

Знову обрав би СПЛ

34%

45%

21%

Задоволений навчанням

91%

 

9%

 

 

Так

Ні

Не знаю

В цілому, обладнання задовільне

58%

26%

16%

Майстерні обладнані достатньо

65%

20%

15%

Класи обладнані достатньо

70%

15%

15%

У бібліотеці достатньо ресурсів

40%

35%

25%

Учні мають доступ до обладнання

45%

22%

33%

Підручників достатньо для навчання

35%

25%

40%

Оцінки виставляються об'єктивно

80%

7%

13%

Учнів інформують про оцінювання

85%

7%

8%

Учні на уроках можуть висловитися

90%

4%

6%

88% випускників нашого ліцею працевлаштовуються за професією, 19% учнів продовжують навчання у ВНЗ. Як правило, перше робоче місце надає навчальний заклад, згідно договорів з підприємствами; багато випускників залишаються на тих же підприємствах, де проходили виробничу практику; ті учні, яких не влаштовують умови праці, - працевлаштовуються самостійно.

Протягом червня було опитано 119 представників підприємств, де випускники проходили виробничу практику. Більшість роботодавців задоволені вцілому рівнем професійної підготовки випускників Старовижівського професійного ліцею і співпрацю з нами вважають ефективною (за професією «кухар; кондитер» - дуже ефективною). Проте рекомендують покращити навчання з охорони праці та підвищити рівень професійно-практичної підготовки. На запитання «чи готові Ви внести свій вклад у покращення системи професійно-технічної освіти?» тільки два роботодавці готові надати матеріальну допомогу, решта - дати тільки пораду. За результатами анкетування таке ж ставлення роботодавців до випускників і інших навчальних закладів.

Під час проведення опитування були задіяні члени приймальної комісії, майстри виробничого навчання випускних груп, секретар навчальної частини і самі випускники. Всього було опрацьовано 105 анкет. В зв’язку з тим, що учні випускних груп під час опитування проходили виробничу практику, нам вдалось охопити анкетуванням 72% випускників. Однак були опитані не всі роботодавці, оскільки підприємства, де проходять виробничу практику наші учні, знаходяться по всій області, а фінансування на відрядження не виділялось. З тієї ж причини ми вимушені були задіяти для анкетування випускників. Деякі учні до цього підійшли безвідповідально: чотири анкети від роботодавців були заповнені людьми, які не задіяні у виробничому процесі (головними бухгалтерами); дехто з роботодавців, з їх слів, за браком часу, взагалі відмовився від опитування.

1.3. Навчальний процес.

Підготовка кваліфікованих робітників в ліцеї здійснюється у відповідності до Державного стандарту професійно-технічної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2007р., №771 та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2004р., №24.

     З усіх професій, які готує ліцей, є освітньо-кваліфікаційні характеристики, типові навчальні плани підготовки кваліфікованих робітників, типові навчальні програми з навчальних предметів, виробничого навчання і виробничої практики. Підготовка учнів за професіями  ведеться згідно Державних стандартів професійно-технічної освіти  затверджених наказом Міністерства освіти і науки України. 

     Навчальні плани для підготовки кваліфікованих робітників з усіх професій, які готує ліцей, розроблені на основі Типової базової структури, погоджені навчально-методичним центром ПТО у Волинській області та затверджені управлінням освіти, науки та молоді Волинської обласної адміністрації.

     Робочі навчальні програми з усіх предметів професійно-теоретичної і професійно-практичної підготовки щорічно розглядаються на засіданнях методичних комісій, погоджуються з підприємствами-замовниками кадрів і затверджуються директором ліцею. Вони розроблені на основі Типових програм згідно навчальних планів підготовки кваліфікованих робітників.

     Для організації навчально-виробничого процесу ліцей забезпечений на 79% новою навчально-методичною літературою та підручниками.

     Для забезпечення навчально-виховного процесу ліцей укомплектовано педагогічними працівниками. Їх рівень кваліфікації відповідає вимогам підготовки кваліфікованих робітників. На всі посади призначені працівники, які мають відповідну базову освіту, фахову та педагогічну підготовку. На даний час в ліцеї працює 50 педагогічних працівників.

     У ліцеї працює 10 педагогів, які мають вищу категорію, 8 викладачів мають педагогічне звання “старший викладач”, 1 викладач-методист, 1 Відмінник освіти. Усі викладачі мають вищу освіту.

     Серед майстрів виробничого навчання 6 чоловік мають вищу освіту, 3 – педагогічне звання “майстер виробничого навчання ІІ категорії”. Чотири пройшли стажування на виробництві. Майстри виробничого навчання – це молодий колектив, дев’ять з них – випускники нашого навчального закладу.

     Старовижівський професійний ліцей – це типовий навчальний комплекс на 420 учнівських місць. Загальна площа навчально-виробничих приміщень  5 309 м2, що складає 12,6 м2 навчальної площі на одного учня.

     Навчальний комплекс ліцею складається з навчального корпусу, який побудовано за типовим проектом та містить три поверхи. У навчальному корпусі розміщені 13 навчальних кабінетів, 2 лабораторії, тир, актовий зал на  210 місць, їдальня на 130 місць та харчоблок з необхідним обладнанням, спортивний зал площею  288 м2.

     Корпус навчально-виробничих майстерень складається з чотирьох навчальних кабінетів, семи майстерень, трьох лабораторій.

     У гуртожитку ліцею розміщені бібліотека, читальний зал, медпункт, один навчальний кабінет.

     Також ліцей має у своєму розпорядженні стадіон площею  17 446 м2, волейбольні майданчики – 324 м2, гімнастичні містечка з тренажерним обладнанням – 200 м2.

     Загальна площа ділянки, яку займає ліцей, складає 5,9252 га.

     Всі будівлі і споруди ліцею відповідають санітарно-технічним нормативам і вимогам, про що свідчить санітарно-технічний паспорт.

 

     Навчальні кабінети, майстерні і лабораторії оснащені необхідними технічними засобами навчання, основним навчальним обладнанням у відповідності до вимог робочих навчальних планів і програм у загальному на 80-85% з кожного предмета і професії.

   

Матеріально-технічна база ліцею постійно оновлюється впродовж останніх років. На даний час вона дозволяє проводити підготовку кваліфікованих спеціалістів за ліцензованими професіями. Проте проблемою є придбання сировини та витратних матеріалів для проведення уроків виробничого навчання та лабораторно-практичних занять.

Контроль якості навчального процесу проводиться відповідно до Положення про організацію навчально-виробничого процесу у ПТНЗ, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України за №419 від 30.05.2006р.

Поточне та тематичне оцінювання учнів ведеться всіма педагогічними працівниками. Державна підсумкова атестація учнів із загальноосвітніх предметів проводиться згідно Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.02.08р. №94, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.02.08р. №151/14842). Екзамени та заліки з предметів професійно-теоретичної та загально-технічної підготовки передбачені навчальними планами.

На завершальному ступені навчального процесу проводяться державні випускні кваліфікаційні екзамени, які включають: кваліфікаційну пробну роботу, письмову екзаменаційну роботу, захист дипломної роботи в межах вимог кваліфікаційної характеристики. Проведення державних кваліфікаційної та підсумкової атестацій учнів здійснюється у відповідності до наказу Міністерства освіти і науки України від 22.03.2006р. №1/9-170.

     Контроль навчальної роботи педагогічних працівників у ПТНЗ здійснюють керівник, його заступники, старший майстер і методисти, які вивчають стан і якість виконання робочих навчальних планів і робочих навчальних програм, науково-методичний рівень і ефективність комплексно-методичного забезпечення викладання навчальних предметів та проведення прпофесійно-практичної підготовки, організацію індивідуальної роботи з учнями, слухачами, впровадження передового педагогічного та виробничого досвіду.

1.4. Управління навчальним процесом і його організація.

Управління ліцеєм здійснюється Міністерством освіти, науки та молоді України, управлінням освіти, науки та моллоді Волинської обласної державної адміністрації. Управління навчально-виховним процесом у Старовижівському професійному ліцеї здійснюється на основі нормативно-правових документів у галузі професійно-технічної освіти, в першу чергу Законів України «Про освіту», «Професійно-технічну освіту», Статуту ліцею.

         Для забезпечення діяльності ліцею як динамічної  системи розроблена і діє структура управління ліцеєм. (див. Структура управління ліцею) В ній врахована діяльність суб'єктів навчально-виховного процесу.

         Основними цілями системи управління ліцеєм є:

-          підпорядкування всіх рівнів управління для забезпечення успіху на результативному рівні;

-          забезпечення наповнення управлінської діяльності конкретним змістом, визначення ролі та завдань кожного суб’єкта управлінської системи;

-          оптимізація педагогічної діяльності, отримання позитивних результатів;

-          забезпечення ефективності роботи ;

            Діяльністю ліцею керує директор, який організовує навчально-виробничий та навчально-виховний процес, забезпечує створення необхідних умов для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації робітників. Щопонеділка  проводяться наради з адміністрацією ліцею, а кожного вівторка - з педагогічними працівниками. Керівництво в структурних підрозділах навчального закладу директор здійснює через своїх заступників. Кожного другого та четвертого вівторка місяця ними та методистами ліцею проводяться інструктивно-методичні наради.

       Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори трудового колективу, які вирішують у межах своїх повноважень питання навчально-виробничої, навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності. Рішення загальних зборів мають дорадчий характер.

        Постійно діючим органом, який обговорює найважливіші питання роботи ліцею є педагогічна рада. Творчий пульс діяльності колективу перевіряється творчою активністю педагогічної ради. На педраді розглядаються і обговорюються питання пов’язані з організацією роботи ліцею, удосконаленням навчально-виховного процесу, формуванням єдиних вимог, направлених на оптимізацію процесу навчання та виховання.

        В керівництві навчально-виховним процесом важливу роль відіграють методичні комісії. На даний час їх в ліцеї  шість (три - професійного спрямування, дві - із загальноосвітніх предметів  та методкомісія класних керівників і вихователів)

На своїх засіданнях члени МК вивчають зміст, обговорюють і затверджують навчальні плани і програми з предметів та професій,переліки навчально-виробничих робіт, робота над проблемною темою, вивченням, узагальненням та поширенням передового педагогічного досвіду кращих педагогічних працівників ліцею.

1.5. Фінансовий аналіз    

Порядок фінансування та матеріально-технічного забезпечення ліцею визначаються Законами України "Про освіту", "Про професійно-технічну освіту", "Про загальну середню освіту", іншими законодавчими актами України.

Фінансування професійно-технічної підготовки робітників, соціальний захист учнів, слухачів та педагогічних працівників у ліцеї, в межах обсягів державного замовлення, здійснюються на нормативній основі за рахунок коштів Місцевого бюджету Волинської області.

Ліцей є неприбутковою організацією.

Кошти ліцею, одержані від здійснення або на здійснення діяльності не вважаються прибутком і не оподатковуються.

Обсяги бюджетного фінансування ліцею не можуть зменшуватися або припинятися за наявності інших джерел фінансування.

Додаткові джерела фінансування визначаються Законами України "Про освіту", "Про професійно-технічну освіту", іншими законодавчими та нормативно-правовими актами України.

Додатковими джерелами фінансування ліцею є:

- плата за надання  платних  освітніх послуг;

- курсова підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації робітників відповідно до укладених договорів з юридичними та фізичними особами в межах ліцензованого обсягу;

- доходи:  від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень;

- надходження від виробничої практики учнів(50% заробітку);

- добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організації, окремих громадян;

Кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, що надходять безкоштовно у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб  направляються  на здійснення освітньої,  культурної, спортивної діяльності, не вважаються прибутком і не оподатковуються.

Невикористані в поточному році бюджетні та позабюджетні кошти не можуть бути вилучені з рахунку ліцею, крім випадків, передбачених законодавством.

 

Принципи фінансування навчальних закладів, які знаходяться на місцевому бюджеті, одинакові для всіх.

Основними принципами є:

-          забезпечення безперебійного фінансування бюджетного закладу;

-          відпуск коштів на основі кошторисів відповідно з виконанням планових показників і з обліком фактично виконаних раніше кошторисів;

-          строго цільове призначення відпущених коштів;

-          постійний контроль за правильним і економним використанням коштів.

Виходячи із цих принципів проводиться аналіз виконання кошторису видатків. Його мета – забезпечення економного і правильного використання державних коштів. В процесі фінансування проводиться контроль за виконанням планових завдань і використанням виділених асигнувань. Тобто воно проходить не механічно в межах затверджених кошторисів, а з врахуванням виконання плану з основних виробничих і фінансових показників навчального закладу.

В процесі фінансування необхідно провести аналіз періодичної звітності, що дозволяє правильно визначити реальні суми кошторису, необхідні навчальному закладу.

Зараз введено помісячне фінансування. Невикористані кошти зараховуються в рахунок подальшого фінансування. Кошторисні призначення відкриваються строго за цільовим призначенням і з врахуванням цільового використання коштів за статтями кошторису видатків. Якщо вводяться нові об’єкти, то необхідно враховувати план по їх введенню.

Необхідно додатково складати розрахунок очікуваного виконання кошторису видатків. Для цього потрібно визначити середньо квартальний контингент учнів.

При розрахунках, в першу чергу, потрібно визначити необхідну потребу, скласти бюджетну пропозицію на наступні роки.

Нарахування фактичних видатків проводиться в межах доведених лімітів та затверджених кошторисів.

Фактичні надходження та витрати по статтях кошторису загального фонду Старовижівського професійного ліцею за 2014 та 2015 роки показані в таблиці.

 

Назва статті

Надходження, грн

Касові видатки, грн

2014р.

2015р.

2014р.

2015р.

1

2

3

4

5

6

2111

оплата праці

1857545

1847939

1857545

1847939

2120

нарахування на зарплату

654590

654300

654590

654300

2210

Використання товарів і послуг

105160

33700

105160

33700

2220

Медикаменти та перев’язувальний матеріал

1575

2300

1575

2300

2230

Продукти харчування

208386

15000

208386

15000

2240

Оплата інших послуг(крім комунальних)

43755

15000

43755

15000

2250

Інші видатки

2680

3000

2680

3000

2272

оплата водопостачання

15173

18866

15173

18866

2273

оплата електроенергії

96466

103293

96466

103293

2274

Оплата природного газу

378168

 

378168

 

2250

Оплата інших комунальних послуг

 

435816

 

435816

 

стипендія

677331

969392

677331

969392

 

інші трансферти  населення

28224

17766

28224

17766

 

ВСЬОГО:

4069053

4116372

4069053

4116372

       Вартість навчання одного учня становить 14,4 тис. грн..(в минулому році цей показник становив 15,0 тис. грн..)

       Позабюджетні надходження ліцею становили  в 2013р.- 249548,00 грн відповідно 3,4% від фінансування. 2014р.-  2926747.00 грн.,  це 4,6% від фінансування, 2015р (вісім місяців).- 291616.00 грн.,  це 7,1% від фінансування,

Структура позабюджетних надходжень в 2014-2015рр:

Структура позабюджетних надходжень

2014 р., грн.

2015 р., грн. (вісім місяців)

виробнича практика учнів

68735

59229

платне навчання

54000

80410

виробниче навчання

1445

32186

плата за гуртожиток

5200

6020

транспортні послуги організаціям

18989

7916

транспортні послуги населенню

15158

19614

реалізація с/г продукції

10020

11027

благодійні надходження

1875

40273

інші надходження

1350

936

 

Фактичні витрати  спеціального фонду бюджету  ліцею  за 2014 та 2015 роки показані в таблиці

 

Назва статті

Видатки 2014р.

Видатки 2015р.

2111

Оплата праці

20814

26719

2120

Нарахування на зарплату

7525

10998

2210

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар

92051

94640

2230

Продукти харчування

2480

22248

2240

Оплата інших послуг крім комунальних

67925

37666

2150

Видатки на відрядження

11814

4896

2272

Оплата водопостачання та водовідведення

3103

3369

2273

Оплата електроенергії

2150

19000

2274

Оплата природного газу

0

0

2730

Інші поточні трансферти населенню

0

0

2800

Медикаменти та перев’язувальні  матеріали інші видатки

8162

4167

3110

Придбання обладнання та предметів довгострокового користування                                                                      Капітальний ремонт

13740

 

36820

38732

 

39447

 

Щорічні витрати: страхування транспортних засобів 3000 грн, проведення технічного огляду – 9000 грн., опір ізоляція- 3000 грн.

 

2.0. Аналіз сильних та слабких сторін, можливостей та загроз

 

Сильні сторони

Слабкі сторони

·         Інтегрованість професій;

·         Можливість отримання повної загальної середньої освіти;

·         Ліцей має достатню кількість техніки та обладнання;

·         Великі площі навчальних майстерень та земельних ділянок;

·         Вміння розробляти програму підготовки кваліфікованого робітника відповідно до потреб роботодавців;

·         Забезпечення гуртожитком всіх бажаючих учнів;

·         Надання тимчасового житла для працівників;

·         Безкоштовне навчання учнів;

·         Сучасна-матеріальна база;

·         Мобільність матеріально-технічної бази;

·         Наближеність навчання до місця проживання учнів;

·         Відсутність вступних іспитів;

·         Забезпечення матеріалами, сировиною для навчання;

·         Висока якість навчання за рахунок висококваліфікованих педагогічних кадрів;

·         Залучення роботодавців до розробки навчальних програм;

·         Наявність їдальні та забезпечення  харчуванням;

·         Наявність процедур маркетингового аналізу;

·         Наявність актової зали;

·         Наявність спортзалу та стадіону;

·         Безкоштовні гуртки художньої самодіяльності, технічної творчості та спортивні секції;

·         Деякі майстри виробничого навчання не мають виробничого досвіду;

·         Недостатня кількість якісних підручників українською мовою та навчальних посібників за окремими предметами (професіями) ;

·         Відсутність штатної одиниці маркетолога;

 

Можливості

Загрози

·         Достатність людських ресурсів в окремих районах області;

·         Використання новітніх технологій;

·         Підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників;

·         Стабільність фінансування;

·         Формування кошторису за принципом «знизу вгору»;

·         Розвиток промисловості (зростає потреба в робітничих кадрах різних професій);

·         Децентралізація управління освітою;

·         База ліцею дозволяє збільшити контингент учнів;

·         Низький рівень народжуваності;

·         Високий рівень трудової міграції населення;

·         Зниження престижу робітничих професій;

·         Низька заробітна плата робітників, яких готує ліцей (кухар,кондитер, електромонтер, водій);

·         Недостатнє державне фінансування;

·         Незацікавленість роботодавців в зміцненні матеріально-технічної бази ліцею;

·         Введення Держстандартів, що не відповідають потребам ринку праці та вимогам роботодавців конкретного регіону;

·         Довготривала процедура ліцензування нових професій;

·         Економічний спад;

·         Загальне падіння моральних цінностей у суспільстві, що погіршує якість навчання учнів;

 

3.0. Пріоритетні напрямки та цілі

Пріоритетний напрям

Пріоритетні цілі

1. Працевлаштування випускників

1.1. Підвищити рівень працевлаштування випускників на 10% порівняно з існуючим

 

2. Людські ресурси

2.1.Забезпечення 100% проходження курсів підвищення кваліфікації всіма педагогічними працівниками.

3. Викладання

3.1.Забезпечити 100%  рівень комп’ютерною грамотності всіх педпрацівників

 

3.2.Впровадити використання сучасних мультимедійних технологій у викладання предметів по всіх професіях

4. Навчальні плани

4.1.Створення курсів водіїв мототранспортних засобів категорії «А1» (за кошти фізичних та юридичних осіб)

4.2. Створення курсів трактористів-машиністів с/г виробництва категорії «В1» (за кошти фізичних та юридичних осіб)

4.3. Створення курсів трактористів-машиністів с/г виробництва категорії «G» (за кошти фізичних та юридичних осіб)

4.4. Продовжити підготовку водіїв категорій «В» (за кошти фізичних та юридичних осіб)

4.5. Створення професії «Коваль ручного ковання»

5. Соціальна та гендерна рівність

5.1. Забезпечити рівні можливості для учнів різних соціальних та гендерних груп

6. Матеріально-технічна база

6.1.Модернізувати навчальну базу за професією «Слюсар з ремонту автомобілів, водій категорій «В», «С»»

6.2.Завершити обладнання газозварювальної лабораторії.

6.3.Зробити капітальний ремонт покрівлі навчального корпусу, майстерень та гуртожитку.

6.4.Обладанати додатковий житловий блок для проживання учнів гуртожитку

6.5.Обладнати розважально-відпочинковий комплекс в гуртожитку.

6.6.Дообладнати майстерню малярів

6.7.Придбати автомобіль закордонного виробництва для майстерні «Слюсарів з ремонту та обслуговування автомобілів»

6.8.Модернізувати лабораторію с/г машин

6.9.Провести заміну старих меблів та м’якого інвентарю.

 

6.10. Створити локальну комп’ютерну мережу в кімнатах гуртожитку

 

6.11. Виконання робіт з дообладнання приміщень та підготовки їх до роботи в умовах найефективнішого використання та зберігання енергоресурсів

 

4.0. План досягнення цілей

Пріоритетний напрямок 1. Працевлаштування випускників

ЦІЛЬ

Завдання / проекти

Термін

Бюджет

грн.

Джерела ресурсів

Відповідальний

1.        

2.                 

3.                 

4.                 

5.                 

6.                 

7.                 

1. 1.

Підвищити рівень працевлаштування випускників на 5% порівняно з існуючим

 

1.1.1. Шляхом телефонного анкетування випускників 2014-2015 рр. визначити (у %) структуру роботодавців, які їх працевлаштували

Січень-лютий 2016

0

У межах операційних витрат

Секретар навчальної частини

1.1.2. Залучити представників визначених роботодавців до складу дорадчих комітетів за спеціальностями

Травень 2016

0

У межах операційних витрат

Директор

1.1.3. Укласти договори на проходження учнями практики у визначених роботодавців

Постійно

У межах операційних витрат

Заступник директора з НВЧ

 

 

1.1.4.Укласти трьохсторонні договори про надання освітніх послуг у сфері професійно-технічної освіти між замовником робітничих кадрів, фізичною особою та ліцеєм

Постійно

0

У межах операційних витрат

Заступник директора з НВЧ

 

 

Пріоритетний напрямок 2.Людські ресурси

ЦІЛЬ

Завдання / проекти

Термін

Бюджет

грн.

Джерела ресурсів

Відповідальний

1

2

3

4

5

6

7

2. 1.

Забезпечення 100% проходження курсів підвищення кваліфікації всіма педагогічними працівниками.

2.1.1.Заключити договори про проходження курсів підвищення кваліфікації викладачами спецдисциплін та майстрами в/н.

Квітень

0

 У межах операційних витрат

Заступник директора з НВЧ

2.1.2.Розробити графік проходження курсів підвищення кваліфікації для викладачів загальноосвітніх предметів та вихователів відповідно до графіку ВІППО.

вересень

0

 У межах операційних витрат

Методист ліцею, інспектор з кадрів

 

Пріоритетний напрямок 3. Викладання

ЦІЛЬ

Завдання / проекти

Термін

Бюджет

грн.

Джерела ресурсів

Відповідальний

1

2

3

4

5

6

7

3. 1.

Забезпечити 100% рівень комп’ютерної грамотності всіх педагогічних працівників

3.1.1.Провести в ліцеї курси комп’ютерної грамотності (навчити роботі з MS Word, Internet) для всіх педпрацівників, що не мають початкових навичок володіння комп'ютером

Січень

0

У межах операційних витрат

Викладач інформатики

3.1.2.Обладнати  комп’ютерами читальний зал  бібліотеки ліцею

вересень 2016-2018

24000

 

 спецфонд

 

Директор

3.1.3.Підключити до мережі Інтернет гуртожиток

2015 рік

3000

Спец фонд, спонсорські

Директор

3.1.4.Провести тестування педпрацівників для виявлення рівня володіння ПК

Січень 2016

0

 У межах операційних витрат

Викладач інформатики

3. 2.

 

 

Впровадити використання сучасних мультимедійних технологій у викладання окремих блоків за всіма професіями

3.2.1.Розробити інструкції з використання мультимедійних технологій

Січень 2015

-

Бюджет ліцею

Викладач інформатики

 

 

3.2.2.Провести серію додаткових короткотермінових (до 2 год.) навчань  викладачів, майстрів виробничого навчання з використання мультимедійних технологій в навчальному процесі.

Постійно

-

-

Методист ліцею, викладач інформатики

 

 

3.2.3.Розробити навчальні матеріали з предметів, які б передбачали застосування мультимедійних технологій

До вересня

-

-

Викладачі, майстри в/н

 

 

3.2.4.Проводити семінари для майстрів та викладачів з обміну досвідом на тему: „Використання сучасних комп’ютерних технологій під час навчального процесу. ”

Згідно плану

-

-

Методист ліцею

 

 

3.2.5.Придбати мультимедійний проектор

 2016-2018

40000

Спецфонд, спонсорський

Директор

 

Пріоритетний напрямок 4. Навчальні плани

ЦІЛЬ

Завдання / проекти

Термін

Бюджет

грн.

Джерела ресурсів

Відповідальний

1

2

3

4

5

6

7

4.1.

Для забезпечення потреб регіонального ринку праці створити новий навчальний курс з професії «Водій мототранспортних засобів категорії «А1»»

4.1.1.Підготувати пакет документів для проведення ліцензування з професії «Водій мототранспортних засобів категорії «А1»»

Квітень 2016

0

 У межах операційних витрат

Заступник директора з НВР

4.1.2.Придбати мототранспортні засоби

Березень 2016

15000

 

Спецфонд, спонсорські

Директор

4.1.3.Розробити навчальні плани та програми по курсу «Водій мототранспортних засобів категорії «А1»»

Січень 2016

0

У межах операційних витрат

Заступник директора з НВЧ, методист ліцею

4.1.4.Провести рекламну кампанію для залучення до навчання на курсах «Водій мототранспортних засобів категорій, «А1»»

2016

200

У межах маркетингового плану

 

Заступник директора з НВР

4.1.5.Формувати групи та проводити навчання на замовлення юридичних та фізичних осіб

2016-2019

В межах кошторисів

Спецфонд

Заступник директора з НВР

4.2.

Для забезпечення потреб регіонального ринку праці створити новий навчальний курс з професії трактористів-машиністів с/г виробництва категорії «В1»

4.2.1. Розробити навчальні плани та програми по курсу трактористів-машиністів с/г виробництва категорії «В1»

Травень

0

 У межах операційних витрат

Заступник директора з НВЧ

4.2.2. Провести рекламну кампанію для залучення учнів до навчання за професією трактористів-машиністів с/г виробництва категорії «В1»

Постійно

У межах маркетингового плану

 

Заступник директора з НВР

4.2.3.Реконструювати майданчик для початкових вправ водіння.

Квітень 2016

2500

Спец фонд

Старший майстер

4.2.4.Провести рекламну кампанію для поінформування потенційних роботодавців

Постійно

У межах маркетингового плану

 

Заступник директора з НВР

4.3.

Для забезпечення потреб регіону продовжувати підготовку водіїв автотранспортних засобів категорії «В»

4.3.1. Проводити рекламну кампанію для залучення до навчання на курси водіїв автотранспортних засобів категорії «В»

Постійно

В межах кошторисів

Спец фонд

Заступник директора з НВЧ

4.3.2.Формувати групи та проводити навчання на замовлення юридичних ті фізичних осіб

В міру укомплектування груп

В межах кошторисів

Спец фонд

Заступник директора з НВЧ

 

Пріоритетний напрямок 5. Соціальна та гендерна рівність

ЦІЛЬ

Завдання / проекти

Термін

Бюджет

грн.

Джерела ресурсів

Відповідальний

1

2

3

4

5

6

7

5.1.

Забезпечити рівні можливості для учнів різних соціальних та гендерних  груп

5.1.1.Забезпечувати учнів інформацією щодо працевлаштування, допомога у налагодженні контактів з роботодавцями

Постійно

0

-

Заступник директора НВР

5.1.2.Забезпечити умови для рівного доступу учнів до всіх ресурсів Старовижівського професійного ліцею: як для навчання (кабінетів, аудиторій, бібліотеки, лабораторій, майстерень тощо), так і для спілкування, відпочинку (кімнати відпочинку, їдальня, спортзал, актова зала тощо)

Постійно

0

-

Директор

5.1.3.Забезпечити конфіденційність щодо особистої інформації про учнів з особливими потребами

Постійно

0

-

Заступник директора НВР

5.1.4.Звернутися до роботодавців, які співпрацюють з ліцеєм з листом-пропозицією надати для СПЛ матеріали профорієнтаційного характеру, або виготовити стенд з інформацією про підприємство та умови праці на ньому

Постійно

30

В межах операційних витрат

Заступник директора з НВР

 

Пріоритетний напрямок 6. Матеріально-технічна база

ЦІЛЬ

Завдання / проекти

Термін

Бюджет

грн.

Джерела ресурсів

Відповідальний

1

2

3

4

5

6

7

6.1.

Модернізувати навчальну базу за професією «Слюсар з ремонту автомобілів, водій категорій В,С»

6.1.1.Модернізувати навчальну базу за професією «Слюсар з ремонту автомобілів категорій В,С»

2016-2017рр.

50000

Спецфонд

Директор

6.2.

Завершити обладнання газозварювальної лабораторії

6.2.1. Завершити обладнання газозварювальної лабораторії

2016

20000

Держбюджет, спецфонд

Заступник директора з НВЧ, Старший майстер

6.3.

Зробити капітальний ремонт покрівлі навчального корпусу, майстерень та гуртожитку

6.3.1.Розробити кошторис витрат для проведення капітального ремонту покрівлі

2016

0

В межах операційних витрат

Заступник директора з АГЧ

6.3.2.Придбати необхідні матеріали для проведення капітального ремонту покрівлі

Лютий-березень 2016

280000

Держбюджет, спецфонд

Заступник директора з АГЧ

6.3.3.Виконати ремонтні роботи

Квітень-червень 2016

130000

Держбюджет, спецфонд

Заступник директора з АГЧ

6.4.

Обладнати додатковий житловий блок учнів в гуртожитку

6.4.1.Обладнати додатковий житловий блок для проживання учнів в гуртожитку

Серпень 2016-серпень 2017

25000

Спецфонд

Заступник директора з АГЧ

6.5.

Обладнати розважально-відпочинковий комплекс в гуртожитку

6.5.1. Обладнати розважально-відпочинковий комплекс в гуртожитку

2016

20000

Спецфонд

Заступник директора з АГЧ та НВР

6.6.

Дообладнати майстерню малярів

6.6.1.Дообладнати майстерню малярів

2017

20000

Спецфонд

Заступник директора з НВЧ

6.7.

Придбати автомобіль закордонного виробництва для майстерні «Слюсарів з ремонту та обслуговування автомобілів»

6.7.1. Придбати автомобіль закордонного виробництва для майстерні «Слюсарів з ремонту та обслуговування автомобілів»

2018

10000

Спецфонд

Заступник директора з НВЧ

6.8.

Модернізувати лабораторію с/г машин

6.8.1.Модернізувати лабораторію с/г машин

2018

10000

Спецфонд

Заступник директора з НВЧ

6.9.

Провести заміну старих меблів та м’якого інвентарю.

6.9.1. Провести заміну старих меблів та м’якого інвентарю.

2016-2019

120000

Держбюджет, спецфонд

Заступник директора з АГЧ

6.10.

Створити локальну комп’ютерну мережу в кімнатах гуртожитку;

6.10.1.Створити локальну комп’ютерну мережу в кімнатах гуртожитку;

2015

5000

В межах операційних витрат

Заступник директора з АГЧ

6.11.

Виконання робіт з дообладнання приміщень та підготовки їх до роботи в умовах найефективнішого використання та зберігання енергоресурсів

6.11.1.Виконання робіт з дообладнання приміщень та підготовки їх до роботи в умовах найефективнішого використання та зберігання енергоресурсів

2015-2019

250000

Держбюджет, спецфонд

Директор, Заступник директора з АГЧ

 

 

 

 

 

Звіт

директора Старовижівського професійного ліцею 

Хлапука Анатолія Віталійовича

за звітний період з вересня 2014 року по  вересень 2015 року

 

І. Формування контингенту учнів, слухачів.

У звітному періоді з вересня 2014 року по вересень 2015 року робота колективу ліцею під моїм керівництвом була спрямована на виконання доведених планів набору учнів на навчання, організації їх навчального і виховного процесів.

Необхідною умовою ефективного функціонування нашого навчального закладу є виконання планів набору і відповідність обраної професії інтересам, здібностям та бажанням учнів. З метою створення соціальної реклами престижності робітничих професій підвищення рівня профорієнтаційної роботи серед різних категорій населення, в т.ч. випускників загальноосвітніх шкіл, інформація про життя ліцею та досягнення учнів друкувались у місцевій газеті «Сільські новини», мешканці нашого та навколишніх районів мали можливість почути про наш заклад і в ефірі трьох радіостанцій RETRO-FM, ХІТ- FM, Перець – FM.

Профорієнтаційна робота  проводилась у кілька етапів – це вивчення та аналіз контингенту, визначення планів набору, ознайомлення учнів випускних класів шкіл з професіями та навчанням у ліцеї, особисте спілкування педагогів з випускниками шкіл.

Проводилися виїзди педпрацівників по закріплених ЗОШ Старовижівського, Ратнівського, Ковельського , Шацького районах. Профорієнтаційною роботою в цьому році було охоплено 20 шкіл Старовижівського, 30 шкіл Ковельського, 32 школи Ратнівського, 6 шкіл Шацького, 4 школи Турійського та дві школи Любомльського районів.

Проведений аналіз місця проживання учнів, їх навчання у загальноосвітніх школах дає такі результати:

Результати набору учнів:

Район

2014

2015

Старовижівський

58,9%

48,9%

Ратне, Ратнівський

14,4%

                    28,4%

Ковель, Ковельський

17,3%

15,3%

Шацький

4,7%

4,5%

Турійський

0,7%

0

Камінь-Каширський

2%

2,3%

Любомльський

2%

0,6 %

Виконання держзамовлення (втрати контингенту, платне навчання, навчання слухачів ЦЗ).

№ з/п

 

2014 рік

2015 рік

1

Виконання держзамовлення план/факт (учнів)

180/179

175/175

2

Відрахування учнів (кількість, причина)

1 (в зв’язку зі  смертю)

2 (перехід на навчання в ЗОШ)

1 (перевід у інший ПТНЗ)

3 (за невиконання навчальних планів і програм)

1 (перехід на навчання в ЗОШ)

1 (в зв’язку зі смертю)

1 (вирок суду)

Разом:

4

6

3

Платне навчання (слухачів):

-Тракторист-машиніст с/г виробництва категорії «А»

-Водій автотранспортних засобів категорії «В»

 

-

 

60

 

 

120

4

Навчання слухачів центру зайнятості

-

 

Впродовж навчального року здійснювалась підготовка поза держзамовлення за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб з професії «водій автотранспортних засобів категорії «В». що у свою чергу дало додаткові надходження. Надходження від даного виду діяльності склали 120 тис грн.

Працевлаштування випускників.

№ з/п

Працевлаштування випускників

2014 рік

2015 рік

1

Випуск/працевлаштування (учнів)

200/157

148/128

2

Працевлаштування (%)

78,5

86,5

 

ІІ. Зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази навчального закладу.

Значна увага приділялась зміцненню матеріальної бази майстерень, кабінетів з всіх професій.

А саме:

- поповнено матеріальні бази з професій згідно вимог ДСПТО;

- доукомплектовано механізмами та агрегатами легкового автомобіля кабінет "будови автомобіля";

- модернізовано електротехнічну лабораторію з професії електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування;

- проведені роботи по оснащенню газозварювальної майстерні;

- дообладнано майстерню малярних та штукатурних робіт зразками сучасних декоративних штукатурок;

- проведено реконструкцію навчального майданчика для навчання індивідуальному водінню тракторів;

- оновлено парк автомобільної техніки для підготовки водіїв автотранспортних засобів, за позабюджетні надходження для навчальних цілей придбано  вантажний автомобілі ЗиЛ (70000 грн.);

Постійно проводяться заходи із впровадження енергозберігаючих технологій – це заміна світильників, встановлення  енергоощадних ламп. В 2015 році замінено вікна в кабінеті № 2 на енергозберігаючі (16000 грн.).

Щорічно виділяються кошти і на ремонти кабінетів та гуртожитку під час підготовки до нового навчального року: ремонт кабінетів – 2014 рік - 5560 грн., 2015- 12186 грн (Фарба), ремонт стільців по кабінетах (78 шт.).

З метою покращення житлово-побутових умов проживання учнів у гуртожитку ліцею у звітному періоді

- обладнано душову для хлопців в гуртожитку, та кімнату гігієни дівчини;

- оновлено м’якого інвентар для гуртожитку (60 подушок);

- підключено до мережі Інтернет учнівський гуртожиток;

У найближчих планах – оновлення билець до ліжок та придбання приліжкових тумб і стільців для гуртожитку.

Виділяються кошти і на ремонти техніки – 2014 рік - 7483 грн. 2015рік  – 28236 грн.  придбання обладнання – 2014 рік. - 6257 грн. 2015 рік – 16855 грн.

У звітному періоді приділялась увага і роботі бібліотеки. Ліцей щорічно підписує близько 40 періодичних та фахових видань (щоквартально до 5000 грн).

 

Щорічно проводяться значні роботи по благоустрою території, не виключенням був і цей рік, навесні було висаджено більше 100 саджанців кущів та дерев, впродовж весняно-літнього періоду частково оновлено фасад навчального корпусу та цоколь навчально-побутового корпусу та гуртожитку

Болючою проблемою впродовж багатьох років була і лишається проблема дахів, тільки за цей звітний період силами колективу навчального закладу проведено ремонти крівель над навчально-побутовим корпусом, гуртожитком, майстернями, під навісом над током, розпочаті роботи по ремонту крівлі над гаражами. Всього на матеріали для покрівельних робіт було затрачено – 74192 грн ( в 2014 р. - 39400 грн).

 

ІІІ. Фінансово-економічна діяльність навчального закладу.

Кошти загального фонду державного бюджету впродовж звітного періоду витрачались відповідно до затвердженого кошторису. Основним джерелом позабюджетних надходжень були доходи від виробничої діяльності, виробничої практики, платних освітніх послуг та за проживання в гуртожитку сторонніх осіб. Усі ці кошти витрачаються на зміцнення та модернізацію матеріально-технічної бази навчального закладу.

 

Назва статті

Надходження, грн

Касові видатки, грн

2014р.

2015р.

2014р.

2015р.

1

2

3

4

5

6

2111

оплата праці

1857545

1847939

1857545

1847939

2120

нарахування на зарплату

654590

654300

654590

654300

2210

Використання товарів і послуг

105160

33700

105160

33700

2220

Медикаменти та перев’язувальний матеріал

1575

2300

1575

2300

2230

Продукти харчування

208386

15000

208386

15000

2240

Оплата інших послуг(крім комунальних)

43755

15000

43755

15000

2250

Інші видатки

2680

3000

2680

3000

2272

оплата водопостачання

15173

18866

15173

18866

2273

оплата електроенергії

96466

103293

96466

103293

2274

Оплата природного газу

378168

 

378168

 

2250

Оплата інших комунальних послуг

 

435816

 

435816

 

стипендія

677331

969392

677331

969392

 

інші трансферти населення

28224

17766

28224

17766

 

ВСЬОГО:

4069053

4116372

4069053

4116372

Вартість навчання одного учня становить 14,4 тис. грн..(в минулому році цей показник становив 15,0 тис. грн..)

Позабюджетні надходження ліцею становили в 2013р.- 249548,00 грн. відповідно 3,4% від фінансування; у 2014р. – 2926747.00 грн.,  це 4,6% від фінансування, у 2015р (вісім місяців).- 291616.00 грн.,  це 7,1% від фінансування.

Структура позабюджетних надходжень в 2014-2015рр:

Структура позабюджетних надходжень

2014 р., грн.

2015 р., грн.

виробнича практика учнів

68735

59229

платне навчання

54000

80410

виробниче навчання

1445

32186

плата за гуртожиток

5200

6020

транспортні послуги організаціям

18989

7916

транспортні послуги населенню

15158

19614

реалізація с/г продукції

10020

11027

благодійні надходження

1875

40273

інші надходження

1350

936

Фактичні витрати спеціального фонду бюджету ліцею за 2014 та 2015 роки показані в таблиці.

 

Назва статті

Видатки 2014р.

Видатки 2015р.

2111

Оплата праці

20814

26719

2120

Нарахування на зарплату

7525

10998

2210

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар

92051

94640

2230

Продукти харчування

2480

22248

2240

Оплата інших послуг крім комунальних

67925

37666

2150

Видатки на відрядження

11814

4896

2272

Оплата водопостачання та водовідведення

3103

3369

2273

Оплата електроенергії

2150

19000

2274

Оплата природного газу

0

0

2730

Інші поточні трансферти населенню

0

 

2800

Медикаменти та перев’язувальні  матеріали інші видатки

8162

4167

3110

Придбання обладнання та предметів довгострокового користування                                                                      Капітальний ремонт

13740

 

36820

38732

 

39447

 

Всього

264352

 

Щорічні витрати: страхування транспортних засобів 3000 грн., проведення технічного огляду – 9000 грн., опір-ізоляція - 3000 грн., підготовка котельні 2014 рік (повірка приладів)- 5000 грн. та інше (утилізація відходів, викиди котельні).

 

ІV. Кадрове забезпечення навчального закладу.

№ з/п

 

2014

2015

1

Педагогічні працівники (всього) з них:

49

50

1.1

Адмінперсонал

7

7

1.2

Інші педагогічні

7

7

 

спеціаліст

2

2

 

спеціаліст ІІ категорії

2

2

 

спеціаліст І категорії

3

2

 

спеціаліст вищої категорії

 

1

1.3

Майстри в/н:

20

21

 

9 т.р

4

2

 

10 т.р.

6

7

 

11 т. р.

4

5

 

12 т. р.

6

6

 

Мають педагогічне звання

3

3

1.4

Викладачі:

15

15

 

спеціаліст

4

3

 

спеціаліст І категорії

4

2

 

спеціаліст ІІ категорії

 

1

 

спеціаліст вищої категорії

7

10

 

Мають педагогічні звання:

7

10

 

викладач - методист

1

1

 

старший викладач

5

8

 

Відмінник освіти

1

1

 

Три майстри в/н пройшли стажування на виробництві.

Сьогодні професійна освіта неможлива без використання сучасних інформаційних технологій. Молодий робітник, який не володіє комп’ютером, у сучасному суспільстві не має перспективи. З огляду на це одним із важливих завдань навчального процесу ліцею є впровадження інноваційних технологій навчання, нових форм і методів професійної підготовки. Згідно плану було передбачено придбання комп’ютерної техніки та обладнання нового комп’ютерного класу. Так за допомогою спонсорів було придбано 10 ПК та розпочато роботи по підготовці приміщення під кабінет.

Викладачі  постійно працюють над вдосконаленням КМЗ предметів. В усіх  кабінетах є паспорти КМЗ,  довідкова література, поурочні та тематичні папки; розроблені завдання для тематичних атестацій, інструкції для проведення лабораторних і практичних робіт.

Організаційна структура методичної роботи у ліцеї складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих складових, які відповідають цілям і завданням, що стоять перед навчальним закладом та втілюються через різні форми , методи і засоби діяльності .

В ліцеї працювало 5 методичних комісій, рада методичного кабінету, педагогічна рада, проводились інструктивно-методичні наради, школа молодого педагога.

Педагогічний колектив  ліцею продовжував працювати над проблемною темою. На основі плану роботи з проблеми складені річні плани роботи, спланована діяльність методичної ради, педради, методичних комісій, творчої групи.

У відповідності із загальною темою організована робота методичних комісій і визначені індивідуальні завдання для кожного педагогічного працівника. Вирішенню методичних завдань сприяли засідання методичних комісій, проведення круглих столів. Показові уроки теоретичного та виробничого навчання демонстрували практичне впровадження нових освітніх технологій.

Проводилась значна робота по покращенню проведення занять з виробничого навчання.

В полі зору були питання матеріального та морального заохочення працівників ліцею. При наявності економії фонду заробітної плати кошти спрямовувались на преміювання працівників. Так на преміювання за минулий навчальний рік було спрямовано 53000 грн. (у 2014 - 50115 грн.) Грошова винагорода педпрацівникам, виплати на оздоровлення та матеріальна допомога іншим працівникам становили – 96527 (у 2014 - 96049 грн.)

 

V.  Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я учнів та педагогічних працівників.

Основним завданням професійно-технічного навчального закладу є підготовка кваліфікованих робітників. Наш ліцей – не виняток, і педагогічний колектив докладає всіх зусиль, щоб учні опанували обраною професією, досконало оволоділи професійними навичками. Звичайно, ні для кого не секрет, що навчання в ПТНЗ продовжують далеко не відмінники чи, навіть, хорошисти. Але і серед них є такі, на яких варто рівнятись решті. Середній рівень навчальних досягнень учнів на початку навчального року становив 6,48 бала. За підсумками навчального року середній бал зріс до 7,52. І це прямо залежить від вивчення спец предметів на третьому курсі та у групах річників. Наполегливість у навчанні, прагнення до досконалого оволодіння професією дозволило сімом випускникам отримати дипломи з відзнакою. Вміло продемонстрував свої знання на обласній олімпіаді з професії «Кухар» - третє місце, з професії електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування» - третє місце, з предмета «охорона праці» четверте місце. Наші учні взяли участь обласних літературно-мовних конкурсах ім.. П.Яцика та ім., Т. Шевченка. Так в конкурсі ім.. Т. Шевченка учениця третього курсу зайняла ІІ місце.

В обласному конкурсі на кращий кабінет, лабораторію, майстерню наша електромонтажна майстерня №1 з професії електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування здобула друге місце.

Поряд із підготовкою кваліфікованих робітників педагогічний колектив ліцею ставить перед собою важливе завдання виховати Людину, особистість, яка б своєю діяльністю і життям могла внести позитивні зміни в розвиток суспільства.

Пріоритетними напрямками у виховному процесі є патріотичне виховання, формування поваги до законодавства держави, різнобічний розвиток особистості, успадкування духовних надбань народу, духовної, фізичної досконалості, розвитку індивідуальних здібностей і талантів.

Важлива роль у реалізації завдання підготовки молоді до самостійного життя відводиться класному керівникові та майстру виробничого навчання, як найближчим і безпосереднім наставникам учнів.

Впродовж навчального року класні керівники та вихователі провели ряд годин спілкування, інформаційних годин та виховних заходів, спрямованих на формування патріотичних почуттів, національної самосвідомості учнів «Символи України», «Що означає бути патріотом», «Права і обов’язки громадян України», «Козацька слава України», «Історія свят і обрядів: Андріївські вечорниці», «Біль Афганістану», «Покрова – берегиня роду», свято «Андріївські вечорниці». Учні нашого ліцею долучились до волонтерського руху. 

Щороку у ліцеї працюють гуртки художньої самодіяльності та спортивні секції. Участь у позаурочній діяльності, гуртках художньої самодіяльності, підготовка і проведення конкурсів сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Наш ліцей не залишається осторонь і обласних конкурсів. Приємно відзначити учня першого курсу Бірука Андрія, який здобув гран-прі обласного конкурсу «Срібні дзвіночки».

Дбають про своє здоров’я та активно займаються у спортивних секціях та гуртках художньої самодіяльності 45,8 % учнів. Ще наші учні відвідують дитячо-юнацькі спортивні школи та станцію юних туристів. Заняття спортом сприяє формуванню адекватної самооцінки учнів. Хороші результати вони показують на змаганнях районного та обласного рівнів, здобувають призові місця.

Так і цього року в обласних змаганнях з настільного тенісу наша команда виборола перше місце, волейболу – друге місце та з легкої атлетики друге місце. Загальнокомандне четверте місце.

Виховувати особистість неможливо без залучення учнів до роботи в органах учнівського самоврядування. Ось чому ми постійно ведемо пошук і підтримуємо молодь, яка має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності, особисті переконання у громадському житті. Для учасників учнівської ради та ради гуртожитку проводяться тренінги, навчання.

Правове виховання є одним з головних напрямків виховного процесу в ліцеї. Якщо рівень морального, естетичного, екологічного, громадського та інших напрямків роботи педагогічного колективу оцінити важко, і критерії оцінювання різні, то рівень правового виховання визначається кількістю злочинів і правопорушень скоєних учнями. Це є об’єктивний фактор, хоча в ньому є багато суб’єктивних чинників. Найпоширенішими правопорушеннями, за які притягувались до адміністративної відповідальності учнів ліцею це вживання спиртних напоїв і поява в громадському місці в стані алкогольного сп’яніння,  вживання нецензурної лексики, куріння у громадських місцях. Аналіз соціального статусу неповнолітніх злочинців і правопорушників, який проводили обласні служби у справах дітей, свідчить про те, що в останні роки найчастіше скоюють злочини та правопорушення діти, у яких розлучені батьки, і мати чи батько вдруге одружуються, а також діти, чиї батьки довгий час працюють за кордоном. Тому саме ці категорії неповнолітніх повинні бути під особливим контролем і педагогів, і соціальних служб.

Нестабільна ситуація у країні, необхідність постійного пошуку місця роботи, заробітків переважною більшістю батьків наших учнів досить часто стає причиною негараздів у сім’ях, що не може не позначитися на почуттях та поведінці дітей. На початку навчального року класні керівники та майстри в/н проводять аналіз контингенту учнів закріплених груп. У порівнянні з минулим навчальним роком наводимо деякі цифри:

 

2013-2014 н.р.

2014-2015 н.р.

Кількість учнів

446

412

Сироти

8

7

Напівсироти

43

49

Багатодітні сім’ї

90

86

Розлучені батьки

53

51

Батьки-трудові мігранти

66

73

Учні, схильні до куріння

95

87

Досить часто відповідальність за скоєння злочинів та правопорушень працівники правоохоронних органів покладають на педагогічні колективи тих навчальних закладів, де вони навчаються, забуваючи про те, що згідно статті 150.1 Сімейного кодексу України про обов’язки батьків щодо виховання та розвитку дитини «Батьки зобов’язані виховувати дитину в дусі поваги до прав і свобод інших людей», а Закон України «Про освіту» не знімає з батьків відповідальності за розвиток дитини: «Батьки зобов’язані виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини» (п.3 ст.59 ЗУ «Про освіту»). Лише тісна співпраця батьківського та педагогічного колективів може принести позитивні результати. Найбільш поширеними формами зв’язку навчального закладу і сім’ї є: 1) відвідування класним керівником та майстром в/н учнів за місцем проживання; 2) відвідування батьками учнів ліцею, особисте спілкування з викладачами; 3) проведення групових і загальноліцейних батьківських зборів. Частина батьків самі цікавляться життям та навчанням своїх дітей, спрямовують їх на правильний шлях. Але є й такі, що у спілкуванні з класним керівником чи майстром визнають те, що не можуть впливати на свого сина чи доньку, контролювати їх поведінку та взаємовідносини з друзями.

Коли майстер в/н, класний керівник, вихователі, викладачі та дирекція співпрацюють з батьками, всі учасники виховного процесу виконують свої обов’язки, то і результат відповідатиме вимогам.

В зміцненні здоров’я дітей не менш важливим є організація харчування учнів. В минулому році в основному їдальня була забезпечена продуктами харчування та інвентарем. Приблизно 312 (269) учнів були забезпечені харчуванням, з них 220 (170) – триразовим.

В цьому навчальному році за рахунок збільшення фінансування на закупівлю продуктів харчування вдалось покращити асортимент і калорійність харчування учнів. Однак з нового року харчування учнів забезпечувалось тільки сиротам та малозабезпеченим.

Через брак коштів зменшилось преміювання учнів та надання матеріальної допомоги не проводилось оздоровлення учнів  в одноденних походах та в таборі праці і відпочинку , тільки одного учня було оздоровлені у санаторії «Турія» м. Ковеля.(у 2014 – 5)

Мудрий педагог Костянтин Ушинський сказав: «Виховання, якщо воно бажає щастя людині, повинно готувати її не для щастя, а для праці. Щастя не може бути безтурботним і бездумним». Тож залучаймо дітей до праці, так вони не матимуть часу для необдуманих вчинків.

 

VІ. Питання охорони праці.

З метою профілактики захворювань учні і працівники ліцею проходили медичне обстеження в Старовижівській районній поліклініці. На кожного працівника заведені особові медичні книжки, де є відмітки проходження медогляду і допуск до роботи. Виділялись кошти для закупівлі медикаментів з ціллю поновлення та закупівлі медичних аптечок. Налагоджено роботу по проведенню передрейсових медичних обстежень водіїв.

Проводилась робота по розробці, поновленню інструкцій з охорони праці. Проведені лабораторні роботи по заміру опору та ізоляції електромереж та захисного заземлення.

Закуплено спецодяг для робітників. Вирішено на сьогоднішній день і забезпечення учнів спецодягом при проведенні виробничого навчання.

 

Тому підсумовуючи вище сказане можна окреслити ряд проблемних питань, які існують на сьогодні та потребують вирішення.

Короткострокові і середньострокові завдання, які я планую вирішувати разом з колективом ліцею:

-          завершити обладнання газозварювальної майстерні;

-          продовжувати роботу над покращенням матеріальної бази виробничих майстерень, кабінетів та лабораторій;

-          завершити обладнання кабінету «устаткування» з професії «кухар, кондитер»;

-          обладнати комп’ютерний клас;

-          продовжити роботу по оновлення меблів в кімнатах гуртожитку;

-          провести реконструкцію санвузла на першому поверсі навчального корпусу;

-          придбати бойлер для душової в спортивній залі;

-          збільшити обсяги виробничої діяльності навчально-виробничих майстерень;

-          придбати з  предметів професійного циклу сучасні підручники та плакати;

-           посилити виховний вплив учнівського самоврядування на особистість, наполегливо залучати учнів з девіантною поведінкою, пасивних до особистісного розвитку в гуртках, художньої самодіяльності та спортивних секціях;

-          удосконалити систему інформування батьків про успішність та поведінку учнів;

-          вдосконалити організацію виховних годин у кожній навчальній групі з метою їх максимального впливу на духовний та патріотичний розвиток особистості.

У своєму звіті я навів далеко не повний перелік зробленого протягом року, старався наголосити на проблемах, які не вирішені, але головний підсумок полягає в тому, що всі ми і навчальний заклад в цілому працювали стабільно, злагоджено, організовано і головне досить результативно, за що всім вам висловлюю щиру вдячність.

Ми і надалі повинні додавати обертів в роботі і досягненні вищих результатів, бо лише в такому випадку ми можемо розраховувати на обнадійливу перспективу враховуючи процеси з реформування та оптимізації системи професійно-технічної освіти в області.

Отже результатом такої роботи має стати високий рівень кваліфікації наших випускників через підвищення культури і естетики навчального середовища, інновації навчання і виховання,поглиблення соціального партнерства з роботодавцями та органами місцевої виконавчої влади.

Вважаю, що такі завдання нашому колективу під силу з врахуванням професіоналізму, досвіду та сумління.

Надалі ставлю перед собою завдання створювати позитивний імідж навчального закладу, зміцнювати матеріально-технічну базу, оновлювати професії, прикласти максимум зусиль для створення належних умов навчання учнів та роботи колективу.

Насамкінець я хочу побажати всім нам нових звершень і досягнень, міцного здоров’я, наснаги, невичерпної енергії у вихованні молоді, нехай праця приносить задоволення та радість, нових ідей, перемог та щедрих ужинків на освітянській ниві.

 

Дякую за увагу.