Створення адекватної поведінки

27.05.2020 10:07

Рекомендації по створенню у дитини адекватної самооцінки.

 -  Пам’ятайте, що кожен учень у вашому класі має право на помилку.

 -  Ніколи не порівнюйте такого учня із іншими! Пам’ятайте, що будь-яку людину можна порівнювати тільки із самою собою (яка вона була на минулому уроці, а яка на цьому і, можливо, яка вона буде наступного разу).

 -  Частіше використовуйте групові форми роботи, колективні завдання. Але особливо корисною для таких учнів буде саме парна робота.

 -  Частіше надавайте завдання, потребуючі спілкування: взяти інтерв’ю для класної газети, або прийняти участь у психологічному театрі, або підготувати цікаві запитання для уроку.

 -  Використовуйте контакт погляду. Сором’язливі люди уникають його. Поступово привчайте дитину дивитися у очі співрозмовнику.

 -  Не  намагайтеся вирішити за такого учня будь-яке питання. Це ще раз доведе, що він сам ні з чим не може впоратися.

 -  Слідкуйте за тим, щоб відзначати успіхи учня. Але пам’ятайте, що похвала повинна бути відповідна дії.

 -  Якщо такий учень десь проявив ініціативу, підтримайте його. Нехай він спробує себе в ролі лідера.

 -  Частіше використовуйте рольові ігри та театралізовані вистави, де учню доведеться грати інших людей та відображати не свої почуття.

Агресивний учень

Здається все добре зрозуміло, але як цього досягти викладачу?  Пропоную вам принципи спілкування з агресивними людьми.

 - Пам’ятайте, що заборони, та підвищення голосу – самі неефективні способи у виправленні агресивності.

 - Дайте можливість таким учням своєчасно виплеснути напруження за допомогою фізкультурних хвилинок, читання вголос тощо.

 - Важливо, щоб учень зрозумів, що він потрібен в класі, що його цінують та приймають. А для цього вам необхідно дізнатися про інтереси та здібності такого учня. Та перевести активність у корисне русло.

 - Таким учням слід частіше надавати можливість працювати в групах, де успіх залежить від колективної роботи, вміння спілкуватися, домовлятися.

 - Один із самих корисних способів змінити поведінку людини – це піймати її на хорошому вчинку.  Кожен раз, коли учень стримує себе і не починає бійку, просто відмітьте, що він став сильнішим. Людина реагує на похвалу, користуйтеся цим, для того, щоб зробити добре відношення – звичкою.   

 - Допоможуть виховні години, де  піде мова про почуття, емоції, та методи їх контролювання. Головне, щоб під час таких уроків було менше монологів, але не у якому разі не акцентуйте увагу групи на проблемних учнях.

 

Тривожна людина

 - Тривожну людину необхідно постійно підбадьорювати, демонструвати впевненість у перемозі, та можливості успіхів.       

 - Намагатися виховувати правильне відношення щодо результатів своєї діяльності. Вміння правильно оцінити себе.

 - Спокійно та правильно відноситись до успіхів та до невдач. Не соромитись та не лякатися помилок, використовувати їх для розвитку.

 - Формувати правильне відношення до діяльності та вчинків інших людей.

 - Розвивати адекватне ставлення до оцінок, думок інших людей.   Широко використовуйте музику, ігрові прийоми, рольові ігри.

 

Невпевнений учень

Неуспішність, зовнішня байдужість, сором’язливість, незручність -  прояви невпевненості у власних силах. Часто ми називаємо це «заниженою самооцінкою».

Як же виховувати впевнену у собі дитину, розвити адекватну самооцінку?  Перш за все, необхідно  викликати у дитини почуття поваги до самого себе, гордості,  на основі більш точного розуміння своїх достоїнств, та недоліків. Виховувати сміливість бути самим собою та бажання досягти успіху.